افسانه های مربوط به زنان باردار

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

بیشتر خانم های باردار نکاتی را که باید در هنگام بارداری از آنها اجتناب کنند و یا سوالات خود در مورد خوردن و آشامیدن را از پزشکان یا ماماها یاد می گیرند.

البته همه ی ما می دانیم در هر کشوری خرافاتی در این زمینه وجود دارد و از بین بردن این خرافات بسیار دشوار می باشد.در هر فرهنگی افسانه های مربوط به زنان باردار وجود دارد.

افسانه های مربوط به زنان باردار

بی بی سی به بررسی چیزهایی که باید در فرهنگ های مختلف از آنها اجتناب کرد، پرداخته است. در اینجا به معرفی برخی افسانه های مربوط به زنان باردار  از سراسر جهان پرداخته می شود.

هندوستان

در برخی از ایالات هندوستان به بسیاری از زنان باردار گفته می شود که غذاهایی مانند پاپایا و کدو تنبل برای کودک بیش از حد “گرم” هستند همچنین در مناطقی از ایالت گجرات ، از غذاهای سفید از جمله شیر ، ماست و موز به دلیل سرد بودن منع می شوند.

مکزیک

در کشور مکزیک برخی از غذاها جزو غذاهای سرد و گرم دسته بندی شده و مصرف آنها برای زنان باردار ممنوع می باشد. به زنان هشدار داده می شود که از خوردن غذاهایی مانند گوجه فرنگی ، تخم مرغ و آووکادو پرهیز کنند.

 

تانزانیا

در مناطقی از تانزانیا ، زنان از ترس اینکه کودک ممکن است خصوصیات حیوانی که می خورد را به خود بگیرد از خوردن گوشت حیوانی اجتناب می کنند.

نیجریه

زنان در روستاهای نیجریه نیز به همین ترتیب معتقدند که خوردن حلزون در دوران بارداری باعث کندی و تنبلی نوزادان می شود.

همچنین اعتقاد دیگر در این کشور این است که خوردن تخم مرغ باعث عقیمی می شود.

افسانه های مربوط به زنان باردار

طبق گزارش بی بی سی در برخی از کشورهای آفریقایی و آسیایی عقیده دارند که خوردن شیر مادر برای نوزادر در روزهای اولیه مضر می باشد و نباید در روزهای اول از شیر مادر تغذیه کنند.

چین

در مناطق خاصی از چین به زنان گفته می شود که خوردن میوه خام یا گوشت خرچنگ می تواند باعث مرده زایی شود.


انگلستان

برخی از مادران در انگلیس معتقدند که خوردن گوشت بره در دوران بارداری می تواند باعث تشنج و صرع شود.

آلاسکا

در آلاسکا این باور وجود دارد که خوردن گوشت خرس باعث سقط جنین می شود.


ژاپن

به زنان در ژاپن گفته می شود که از غذاهای پرادویه پرهیز کنند زیرا در غیر این صورت کودک آنها طبع کوتاهی خواهند داشت.

ناگفته نماند، فرهنگ هایی که در آنها  بزرگ می شویم می توانند چیزهای زیادی را به ما بیاموزند (درست یا نه)، و این نوع افسانه بسیار فراگیر هستند. آیا شما افسانه های مربوط به زنان باردار را شنیده اید؟؟