تغذیه دوران بارداری؛ 25تا 28 هفته | چه مقدار آب باید بنوشم؟

تغذیه دوران بارداری؛ 25تا 28 هفته

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

سعی کنید هر روز حداقل هشت لیوان مایعات بنوشید ، که برابر با حداقل 1.5 لیتر  است. آب باید اکثر این موارد را تشکیل دهد. آب علاوه بر هیدراته نگه داشتن شما ، فاقد کالری است. شما به آب احتیاج دارید تا خون شما بتواند مواد مغذی را به کودک شما منتقل کرده و از پسماند خلاص شوید. نوشیدن آب زیاد به جلوگیری از یبوست و تجمع انبوهی که در دوران بارداری شایع است کمک می کند.

تغذیه دوران بارداری؛ 25تا 28 هفته
تغذیه دوران بارداری؛ 25تا 28 هفته| از مهم ترین مسائلی که در این هفته ها باید رعابت کرد مصرف اندازه آب و ویتامین دی می باشد.

چگونه می توان مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D دریافت کرد؟

کلسیم و ویتامین D از مواد مغذی اصلی در بارداری هستند. کلسیم به کودک شما کمک می کند تا از  استخوان ها و دندان های قوی برخوردار بوده  و به رشد سیستم عصبی ، قلب و ماهیچه های سالم کمک می کند.

ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند.  ویتامین D به طور طبیعی به کمک نور خورشید در ماه های تابستان ساخته می شود ، اما ما می توانیم از طریق غذا ، مقداری ویتامین D دریافت کنیم ، مانند ماهی های روغنی ، تخم مرغ و شیر

متخصصان توصیه می کنند که همه ما هر روز مکمل 10 میکروگرم (میکروگرم) ویتامین D مصرف کنیم. اگر در حال حاضر از مولتی ویتامین بارداری استفاده می کنید ، بررسی کنید که آیا حاوی این مقدار ویتامین D است.

کلسیم را می توانید از محصولات لبنی ، ماهی قلع دار مانند ساردین (با استخوان نرم) ، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و لوبیا سبز ، نبض ، دانه کنجد و بادام دریافت کنید.