درمان افسردگی بعد از زایمان| PND چگونه درمان می شود؟ | همراه ما باشید

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

درمان افسردگی بعد از زایمان

درمان افسردگی بعد از زایمان به کمک نیاز دارد. پزشک عمومی یا ویزیتور سلامتی شما را پشتیبانی می کند ، بنابراین می توانید از خود و کودک خود به خوبی مراقبت کنید. اطمینان حاصل کنید که داشتن PND به معنای این نیست که شما مادر بدی هستید یا کودک خود را از شما می گیرند.

پزشک عمومی ممکن است بخواهد سلامت جسمی شما را بررسی کند، زیرا کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن می تواند احساس افسردگی را بدتر کند.

درمان افسردگی بعد از زایمان

 

خودیاری های پیشنهاد شده:

اگر PND خفیف باشد، پزشک عمومی ممکن است یک مسیر راهنمایی برای خودیاری توصیه کند. این دوره های خودیاری معمولاً نه تا 12 هفته طول می کشد.

استراتژی های پیشنهادی برای درمان افسردگی:

  • هر موقع نیاز دارید حتما بخوابید یا استراحت کنید.
  • اگر کسی قادر است چند ساعت از کودک شما مراقبت کند ، موسیقی آرامبخشی بگذارید ، یک نوشیدنی گرم بخورید و آرام باشید.
  • سعی کنید وقتی کودک در خواب است چرت بزنید و لیست کارهای خود را برای مدتی فراموش کنید.
  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. با وجود خواسته های جدید بدن ، خوب غذا خوردن مهم است. سر وقت غذا بخورید تا افت قند نداشته باشید. بنابراین یک رژیم غذایی متعادل مانع از خستگی و احساس خستگی می شود.
  • ورزش. این ممکن است آخرین کاری باشد که احساس می کنید باید انجام دهید ، اما ورزش به شما کمک می کند تا در ذهن و بدن احساس بهتری داشته باشید. می توانید در یک کلاس ورزشی شرکت کنید ، یا ممکن است پزشک عمومی شما را به یک مربی شخصی یا یک برنامه ورزشی ارجاع دهد. رفتن به یک پیاده روی با کودک می تواند به بالا بردن روحیه شما کمک کند. اگر در دوران بارداری کلاس های یوگا یا پیلاتس می گذراندید ، اکنون می توانید دوباره این کار را ادامه دهید.
  • با مادران دیگر ملاقات کنید. داشتن یک کودک می تواند منزوی کننده باشد ، اما اگر PND دارید ، به خصوص احساس تنهایی می کنید، ارتباط با مادران دیگر نجات بخش شما خواهد بود.
  • با خودت مهربان باش. مراقبت از خود و کودک مهمترین موارد هستند. سعی کنید وظایف بیش از حد را تقبل نکنید. سعی کنید مثل یک دوست با خود رفتار کنید. فعالیت هایی را انجام دهید که برای شما آرامش بخش و لذت بخش است ، مانند گوش دادن به موسیقی ، خواندن کتاب یا استحمام گرم.

اگر این روش های درمانی PND جواب ندهد؟!

اگر PND شما شدید است و به درمان های فوق پاسخ نمی دهد ، ممکن است برای درمان افسردگی به یک تیم بهداشت روان قبل از تولد ارجاع شوید. این تیم احتمالاً شامل پرستاران متخصص و همچنین روانشناس یا روانپزشک باشد.

تیم به شما توصیه می کند که روش های درمانی دیگری را برای درمان افسردگی در پیش بگیرید، مانند:

  • درمان شناختی رفتاری یا همان CBT
  • سایر درمان های روانشناختی مانند روان درمانی
  • دارو درمانی

شریک زندگی ، دوستان و خانواده من چگونه می توانند کمک کنند؟!

برای نزدیکان شما درک اینکه چگونه احساس وحشت می کنید ممکن است سخت باشد. اما آنها در کمک به بهتر شدن شما سهم مهمی دارند. به آنها بگویید که چه شرایطی را می گذرانید و هر اطلاعاتی در مورد درمان افسردگی دارید به آنها بدهید.

شریک زندگی شما ممکن است افسرده باشد و نحوه حمایت از شما می تواند به او کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد. از عزیزان خود کمک بخواهید ، زیرا پشتیبانی عملی مانند کمک به تمیز کردن خانه یا تهیه غذا می تواند کمک زیادی به بالا بردن روحیه شما کند. اگر بتوانید فرزند خود را به آنها بسپارید می توانید استراحت کنید یا وقت خود را تنها یا با شریک زندگی خود بگذرانید ، این عمل به شما کمک می کند تا روحیه ی بهتری داشته باشید.

آیا می توانم از PND جلوگیری کنم؟!

در دوران بارداری از خود مراقبت کنید ، سعی کنید سطح استرس خود را کاهش دهید و هر کمکی که ارائه می شود را بپذیرید. هرچه حمایت بیشتری در دوران بارداری داشته باشید ، به احتمال قوی هنگام داشتن کودک خود احساس قدرت خواهید کرد. اگر قبلاً PND داشته اید یا در بارداری قبلی احساس افسردگی کرده اید ، به پزشک عمومی خود بگویید تا زودتر معالجه شوید.