درمان سریع اسهال کودکان | چگونه باید اسهال کودک خود را درمان کنم؟

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

در بیشتر موارد ، اسهال فقط یک مشکل کوتاه مدت است که به راحتی می توانید در خانه آن را درمان کنید. مهمترین راه درمان سریع اسهال کودکان  این است که مایعات زیادی به بدن کودک برسانید و از کمبود آب بدن جلوگیری کنید. اگر کودک در حال شیر خوردن است، میزان شیر دهی به کودک را افزایش دهید. اگر کودک شما با شیر خشک تغذیه می شود ، آب جوشانده و خنک شده را در یک بطری یا فنجان جداگانه ارائه دهید. به کودک خود نوشیدنی های گازدار یا آب میوه ندهید ، زیرا این موارد می توانند اسهال را بدتر کنند.

درمان سریع اسهال کودکان

همچنین می توانید از داروساز خود در مورد محلول آب رسانی (ORS) سوال کنید. این ها نوشیدنی های خاصی هستند که می توانند به شما کمک کنند قندها ، نمک ها یا مواد معدنی را که ممکن است کودک شما در اثر اسهال از دست بدهد ، بازیابی کند. داروساز شما توضیح می دهد که چگونه و چه وقت این موارد را به کودک خود بدهید.

به کودک خود داروهای ضد اسهال مانند Imodium ندهید ، زیرا این داروها برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیستند. زمانی که متوجه شوید که کودک شما در معرض اسهال است، پوشک او را سریع عوض کنید و برای محافظت از پوست لطیف او هر بار از کرم مخصوص استفاده کنید.

جلوگیری از شیوع عفونت هایی که می توانند باعث اسهال در خانه شما شوند دشوار است. اما شستن کامل دست روش خوبی برای به حداقل رساندن خطر است. دستان خود و کودک خود را بخصوص بعد از تعویض پوشک و قبل و بعد از غذا بشویید.

درمان سریع اسهال کودکان
درمان سریع اسهال کودکان|اسهال فقط یک مشکل کوتاه مدت است که به راحتی می توانید در خانه آن را درمان کنید

آیا باید از دادن غذاهای جامد دست بکشم؟

اگر کودک شما زیر شش ماه دارد و شروع تغذیه موادد جامد توسط پزشک به شما پیشنهاد نشده است و خودتان شروع کرده اید، بهتر است از داد دست کشیده و بعداَ با دستور پزشک این کار را شروع کنید.

اگر کودک شما حداقل شش ماهه است، به طور معمول خوب است که او رژیم معمول خود را ادامه دهد. غذاهای خوب برای نوزادان مبتلا به اسهال شامل کربوهیدرات هایی مانند برنج ، غلات ، سیب زمینی و نان ، گوشت بدون چربی ، ماست ، میوه و سبزیجات است

اگر کودک شما از محلول آب رسانی دهان (ORS) استفاده می کند. در این حالت ، به طور معمول توصیه می شود که تا پایان درمان کودک ، دادن غذاهای جامد را متوقف کنید. اگر کودک شما اشتهای زیادی ندارد نگران نباشید. اطمینان از بالا نگه داشتن مایعات در او بسیار مهمتر است.

چه موقع باید کودک خود را به پزشک عمومی ببرم؟

اسهال به طور معمول یک مشکل کوتاه مدت است که طی چند روز خود به خود بهبود می یابد. اما گاهی اوقات می تواند نشانه ای از عفونت باشد که نیاز به درمان دارد. نوزادانی که اسهال دارند نیز بیشتر دچار کم آبی بدن می شوند که در صورت عدم درمان ، می تواند به طور بالقوه جدی باشد.

 برای درمان سریع اسهال کودکان با پزشک خود صحبت کنید اگر:

  • دارای علائم کم آبی ، مانند پوشک خشک تر ، بدون اشک هنگام گریه ، خشکی دهان یا خواب آلودگی غیرمعمول است.
  • احساس تب
  • استفراٰغ
  • وجود خون در اسهال
  • حس می کنید که در چند روز آینده بهتر نخواهد شد

پزشک عمومی ممکن است از شما سوالاتی  بپرسد یا آزمایشاتی را برای فهمیدن علت اسهال کودک شما ارائه دهد. بسته به علت ، ممکن است داروهایی برای کمک به بهبود او وجود داشته باشد. اما اغلب ، فقط باید صبر کنید تا سیستم ایمنی بدن کودک شما با ویروسی که باعث اسهال وی شده است مقابله کند.

بعید است شما جهت درمان سریع اسهال کودکان به غیر از مراقبت و نوازش زیاد در خانه به چیز دیگری نیاز داشته باشید. با این حال، اگر او به دلیل اسهال دچار کم آبی شد ، پزشک عمومی شما ممکن است کوتاه مدت در بیمارستان او را بستری کند.

کارکنان بیمارستان از طریق یک لوله نرم در بینی (لوله بینی- معده) یا از طریق تزریق به بازوی وی، مایعات را به داخل بدن او تزریق می کنند. این به شما کمک می کند مایعات را مستقیماً وارد شکم او کنید.