دلیل گریه کردن کودک چیست. چه می توانم بکنم؟

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

دلیل گریه کردن کودک چیست؟

گریه وسیله ی اصلی ارتباطی کودک شماست. از آنجا که کودکتان نمی تواند صحبت کند ، تنها راهی که می تواند به شما اطلاع دهد که به چیزی احتیاج دارد، گریه کردن است. دلیل این گریه می تواند گرسنگی،نیاز به تغییر پوشک و یا نیاز به آغوش باشد. درک گریه های کودک و پی بردن به نیازهای او به راحتی کمک می کند متوجه خواسته های او شوید.

بعضی از نوزادان تمایل دارند بین سه هفتگی تا شانزده هفتگی گریه بیشتری داشته باشند. این عمل در حدود دو ماهگی به اوج خود می رسند. به این عمل قولنج ، گریه مداوم ، یا دوره گریه گفته می شود. این عمل به طور ناگهانی اتفاق می افتد ، بنابراین دقیقاً وقتی فکر می کنید کودک شما هیچ مشکلی ندارد، او دوباره شروع به گریه می کند!

اولین کار در زمان گریه کردن این است که از کودک خود بپرسید موضوع چیست و چرا گریه می کند. حتی اگر کودکتان نتواند صحبت کند صدای شما به او آرامش خواهد داد. بررسی کنید که آیا او درد دارد ، گرسنه است یا نیاز به تغییر پوشک دارد. کودک ممکن است بخواهد او را در آغوش بگیرید ، یا ممکن است بخواهد با او بازی کنید. کودک شما ممکن است بسته به آنچه او را آزار می دهد گریه های مختلفی داشته باشد. با گذشت زمان ، شما یاد می گیرید که معنی هر یک از آن گریه ها چیست.

مراقب باشید که کودک شما وقتی شروع به گریه می کند چه کارهایی می کند. آیا او دستان یا انگشتان خود را می مکد؟ آیا او برگشته تا به چیزی نگاه کند ، یا موقعیت خود را تغییر می دهد؟ او سعی دارد از استراتژی هایی برای تسکین درد خود استفاده کند و ممکن است برای انجام آنها به کمک شما نیاز داشته باشد.

دلیل گریه کردن کودک چیست

چندین چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید و  تا بدانید دلیل گریه کردن کودک چیست:

  • برخی از نوزادان تحرک زیادی را دوست دارند. کودک خود را در آغوش بگیرید و سپس او را به آرامی و ریتمیک جلوی خود بالا و پایین کنید.
  • برخی نوزادان ترجیح می دهند برای آرام شدن در مکانی امن رها شوند و شاید بخوابند. سعی کنید کودک خود را در تختخوابش بگذارید ، در حالی که دستتان روی شکم او قرار دارد. با او با صدایی آرامش بخش صحبت کنید تا به او کمک کند تا بخوابد.
  • برخی از نوزادان مکیدن را دوست دارند. اگر این عمل کودک به دلیل گرسنگی نباشد ، به کودک کمک کنید تا دستان یا انگشتان و یا پستانک خود را به سمت دهان خود حرکت دهد و آن را بمکد.
  • سعی کنید او را با ماساژ یا حمام آرام کنید
  • قنداق کردن ممکن است به کودکتان کمک کند ، زیرا می تواند نگه داشتن کودک در رحم شما را یادآوری کند.

اگر متوجه نشوید دلیل گریه کردن کودک چیست،تمامی موارد بالا را نباید همزمان انجام داد چرا که ممکن است حتی باعث ناراحتی نوزاد شود. در برخی از مواقع گرفتن گاز معده نوزاد تاثیر زیادی در راحتی کودک خواهد داشت. البته بهتر است بدانید این عمل همیشه کارساز نخواهد بود. این عمل بیشتر بین سه تا چهار ماهگی تاثیر گذار می باشد.

زندگی با نوزادی که مدام گریه می کند کار سختی است و می تواند مشکل زا باشد مخصوصا اگر ندانید دلیل گریه کردن کودک چیست. بهتر است که مراقب خود نیز باشید.  هر چند وقت یکبار به همسر خود استراحت دهید تا بار خود را تقسیم کنید.

اگر هیچ کدام از روش ها باعث بهبود کودکتان نشد، کودک خود را روی تختش بگذارید به اتاق خود بروید. کمی نفس تازه کنید حتی اگر دلتان خواست کمی گریه کنید ولی این مورد را به یاد داشته باشید که کودکتان جز شما کسی را ندارد.