روش های خود مراقبتی برای مادران مشغول

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

خواه یک مادر شاغل باشید و یا مشغول وظایف روزمره ی خود باشید باید باروش های خود مراقبتی برای مادران مشغول آشنا باشید. چرا که ممکن است سلامتی شما تحت تاثیر مشکلات ناشی از مشغول بودنتان گردد. پزشکان و زنان کارآفرین به بیان نکاتی برای حفظ سلامتی اشاره می کنند.

روش های خود مراقبتی برای مادران

زمانی که برنامه ی کاری زیادی داریم چگونه می توانیم پر انرژی و با روحیه باشیم؟

این سوالی است که همیشه از پزشکان ER پرسیده می شود. پاسخ این است که هر روز کارهایی برای خود انجام دهید به گونه ای که از انرژی محافظت نمایید.

روزانه با زنانی روبرو می شویم که سعی می کنند بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنند. از آنجایی که به دنبال نتیجه ی ایده آل هستند، قبل از به نتیجه رسیدن از تلاش خود دست بر می دارند.

این امر به ویژه در زنان پر مشغله بیشتر می باشد چرا که هر چقدر لیست فعالیت ها طولانی تر باشد خود مراقبتی کم تر خواهد بود بنابراین آموختن روش های خود مراقبتی برای مادران مشغول، یکی از بهترین آموزه ها برای خانم های شاغل است.

در این مبحث به بیان نکاتی برای شاد بودن زنان پر مشغله پرداخته میشود.

شما همان چیزی هستید که می خورید بنابراین هوشمندانه انتخاب کنید

خورد و خوراک در روش های خود مراقبتی برای مادران مشغول مهم ترین مبحث می باشد، چرا که خورد و خوراک تاثیر زیادی بر روی خلق و خو می گذارد. زمانی که روز پر مشغله ای دارید باید متوجه باشید چه چیزی می خورید. آنچه شما می خورید یا به شما انرژی می دهد و یا انرژی شما را می گیرد.
اگر شما چیزی به جز غذاهای فراوری شده و پر شکر نمی خورید مطمئن باشید تا اواسط صبح نیاز به خوردن قهوه ی بیشتر و حتی نیاز به چرت زدن خواهید داشت.
بهتر است از غذاهای کامل استفاده کنید مصرف قند را به حداقل برسانید.

سعی کنید تحرک و تعریق داشته باشید

تحرک و تعریق از روش های خود مراقبتی برای مادران مشغول به شمار می رود. اندورفین طبیعی که به هنگام ورزش کردن ایجاد می شود باعث ایجاد قدرت طبیعی در بدن می شود. ورزش و حرکت روزانه بدن برای ایجاد و حفظ انرژی بسیار مهم می باشد. از مهم ترین ویژگی های اندورفین افزایش روحیه می باشد.

شاید صرف وقت برای کلاسهای ورزشی زمان بر باشد، میتوانید از رقص و کلاسهای تناسب اندام استفاده کنید. همچنین می توانید پیاده روی انجام دهید.

در طول هفته برنامه ای برای ریلکس کردن خود داشته باشید

اگر دائماً در حال تکاپو باشید و استراحت نکنید انرژی کافی نخواهید داشت. باید بیاموزید که همانگونه که برای هر کاری برنامه ریزی می کنید برای خودتان نیز برنامه ریزی داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بودجه ای برای استراحت و ریلکس کردن خود در نظر بگیرید.

روش های خود مراقبتی برای مادران مشغول

افراد با انرژی منفی در اطرافتان را محدود کنید

یکی از روش های خود مراقبتی برای مادران مشغول، ممانعت از ارتباط یا افراد دارای انرژی منفی است. آیا می دانید منظور ازافراد با انرژی منفی چه کسانی هستند؟ افرادی که با دیدن متن پیام آنها در پاسخ به آنها دچار تردید می شوید. مواظب افرادی باشید که از شما انرژی می گیرند و یا انرژی منفی خود را به شما انتقال می دهند.

اگر می خواهید زندگی پر نشاطی داشته باشید مطمئن شوید دوستانتان نیز به دنبال این روند هستند. هیچ چیز بدتر از این نیست که دور شما افرادی باشند که انرژی منفی خود را به شما منتقل کنند. تمامی این موارد روش های خود مراقبتی برای مادران مشغول می باشد.

مهارتهای خود را افزایش دهید

یکی از مبهوت کننده ترین مساله این است که بسیاری از افراد نیازی به آموزش یا توسعه مهارتهای خود نمی بینند. آنها تصور می کنند تمامی مهارتها را برای حل مشکلات خود دارند.

قطعا باید روی ذهنیت و درک از زندگی خود کار کرد. همان گونه که بدن نیاز به تغذیه دارد ذهن نیز نیاز به تغذیه دارد.  مثبت بودن خیلی به نحوه درک آنچه برای شما اتفاق می افتد مربوط می شود.

 اینکه شما چگونه چیزها را درک می کنید با احساسات ، تجربه و مهارت های کنار آمدن شما ارتباط دارد. اینها همه مواردی است که باید در هنگام بزرگسالی در صورت تمایل به حفظ نشاط ، روی آنها مرتباً کار شود.

این موارد اگر به صورت روزمره اجرا شوند تاثیر زیادی بر روی روحیه ی شما خواهد گذاشت. اگر شما روی زندگی خود مسلط باشید هیچ کس نمی تواند زندگی شما را مختل کند.

امید است با رعایت این نکات زندگی شاد و سالمی را داشته باشید.همچنین با روش های خود مراقبتی برای مادران مشغول تا حدودی آشنا شده باشید.