سیاهی زیر چشم کودکان، طبیعی است یا غیر طبیعی؟

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

سیاهی زیر چشم کودکان کاملاً طبیعی است. چشمان درخشان و زیبا یک بچه در حلقه های پف کرده و یا سیاه ممکن است کمی ناخوشایند باشد.

علل سیاهی زیر چشم کودکان

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود سیاهی زیر چشم کودکان بروز کند. زیر چشمان همه ما دارای پوست نازک تری نسبت به بقیه صورت است. این بدان معناست که رگ های خونی زیر پوست می توانند اطراف چشم را تیره تر نشان دهند ، زیرا به پوست نزدیکتر هستند.

اگر کودک شما چهره ای روشن داشته باشد ، ممکن است پوست اطراف چشم های آنها حتی از سایر نوزادان شفاف تر و روشن تر باشد. این می تواند تیرگی زیر چشم آنها را بیشتر نمایان کند.

گاهی اوقات، سیاهی و تیرگی زیر چشم می تواند ژنتیکی یا ارثی باشد و در اثر رنگدانه ها یا رنگ زیاد در پوست ایجاد شود. به این حالت هایپرپیگمانتاسیون  گفته می شود و بیشتر در نوزادانی با پوست تیره دیده می شود. اگر دور چشم های شما سیاهی حلقه دارد، به احتمال زیاد کودک شما نیز چنین خواهد بود.

از دلایل دیگر خستگی می باشد که باعث پر رنگ شدن سیاهی دور چشم می گردد. اگر کودک شما خسته باشد چهره ی او رنگ پریده تر نیز دیده خواهد شد. رنگ پریدگی چهره باعث می شود رگ های خونی زیر پوست آنها تیره تر به نظر برسد.

گاهی اوقات ، سیاهی دور چشم می تواند به دلیل مسائل دیگر ایجاد شود. به عنوان مثال ، آلرژی ها و رینیت می تواند باعث سیاهی حلقه مانند شود. یک عفونت ویروسی یا باکتریایی در سینوس ها (سینوزیت) می تواند باعث ایجاد حلقه های تیره و متورم زیر چشم شود. البته این مشکل همراه با علائم دیگری مانند عطسه همراه با رینیت و گرفتگی یا آبریزش بینی مداوم همراه با سینوزیت خواهد بود.

اگر نگران هستید ، یا فکر می کنید کودک شما ممکن است به عفونت سینوس مبتلا شده باشد، با پزشک عمومی خود صحبت کنید. البته ممکن است کودک شما واقعا خسته باشد واین سیاهی ها با یک خواب رفع شود.