5 عبارت مثبت برای کاهش اضطراب کودکان در مورد مدرسه

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

آیا فرزند کوچکی دارید که نگران بازگشت به مدرسه باشد؟

دلهره ی روز اول مدرسه کاملا طبیعی و نرمال می باشد. در این میان هر پدر و مادری می خواهد جو را آرام کرده و به کودک خود کمک کند. مهم ترین کار این است که جملات خود را عاقلانه انتخاب کنید.

5 عبارت مثبت برای کاهش اضطراب کودکان در مورد مدرسه

در اینجا با عبارت مثبت برای کاهش اضطراب کودکان در مورد مدرسه آشنا می شوید.  می توانید به کودک خود بگویید تا اضطراب او را کاهش دهید:

در مورد نگرانی های خود به من بگو، من گوش می کنم

اگر فرزندی دارید که حس می کنید دارای نگرانی است، از او بخواهید با شما صحبت کند. بچه ها وقتی می دانند بزرگترهایی دارند که می توانند با آنها صحبت کنند و به آنها اعتماد کنند، حس راحتی بیشتری خواهند داشت.

سعی کنید واقعا گوش کنید. قرار نیست راه حل های منطقی و اصولی به کودک خود تحویل دهید. صرفا گوش دادن به کودکان نشان دهنده ی این هست به فکر مراقبت از آنها هستیم و این خود برای کاهش اضطراب کودکان  کمک شایانی خواهد بود.

به نظر می رسد احساس نگرانی می کنی در مورد….

والدین همیشه در تلاش هستند مشکلات فرزندان خود را حل کنند. با این حال بسیاری از آنها از جزئییات کوچکی رد می شوند که تفاوت بزرگی در کودکان ایجاد می کنند و آن اعتبار سنجی است. بعد از گوش دادن به سخنان کودکتان ، دوباره آنها را به خودشان باز گو کنید. هر چیزی که فهمیده اید را بازگو کنید و مطمئن شوید که درست متوجه شده اید.

کاهش اضطراب کودکان با: چگونه می توانم کمک کنم؟

به جای اینکه با یک لیست از ایده های خود وارد شوید از کودک خود بپرسید که به چه چیزی نیاز دارد. ممکن است چیزهای بسیار کوچک تفاوت زیادی در کودکتان ایجاد کند. مثل همراه او بودن در روز اول مدرسه و …..

عبارت مثبت برای کاهش اضطراب کودکاندبسیار کاربردی و مهم می باشد.

عبارت مثبت برای کاهش اضطراب کودکان در مورد مدرسه؛ دلهره ی روز اول مدرسه کاملا طبیعی و نرمال می باشد. در این میان هر پدر و مادری می خواهد جو را آرام کرده و به کودک خود کمک کند.
دلهره ی روز اول مدرسه کاملا طبیعی و نرمال می باشد. در این میان هر پدر و مادری می خواهد جو را آرام کرده و به کودک خود کمک کند.

 

تمام مواردی که به دنبال آن هستید را لیست کنید

نوشتن تمامی موارد مثبتی که باعث ایجاد انتظارات و حس مثبت می شود. مهم نیست که کودک شما از چه چیز هیجان زده می شود، اینکه چیزی یاد می گیرد یا نهار مورد علاقه ی خود را می خورد. تمرکز بر روی مواردی که باعث خوشحالی او می شود نگرانی هایش را کاهش می دهد.

طبق گفته ی کالین ویلدنهاوس، از اضطراب خداحافظی و لذت دیدار استفاده کنید. هنگامی که فرزند شما از تنهایی، کسل بودن و علاقه به دیدار دوستان در فضای مجازی را مطرح می کند، یادآور شوید که می توانند هر روز دوستان خود را در مدرسه ببینند.

همچنین اگر فرزندتان علاقه به یادگیری و حل مسائل ریاضی دارد به او یادآور شوید که می تواند در مدرسه این فعالیت ها را انجام دهد.

هر سال تحصیلی جدید فرصتی جدید برای شروع است!

شکست سال تحصیلی جدید، چه از نظر اجتماعی چه از نظر تحصیلی، باعث کاهش و تعدیل انتظارات کودک شما می شود. به بچه های خود کمک کنید تا شروع تازه را بپذیرند.

 

چیزهایی که به کودک مضطرب نباید گفت

در حالی که عوامل زیادی وجود دارد تا باعث ایجاد نگرانی در سال جدید برای کودکتان شود، اما عبارتهایی وجود دارد که باید از گفتن آنها اجتناب کنید. تا باعث کاهش اضطراب کودکان شوید.

بیان جملات دلسرد کننده توسط شما، باعث افزایش بی اعتمادی در کودکان می شود و اعتماد در آنها را از بین می برد.

هرگز کاری نکنید که استرس و نگرانی کودکان کاهش یابد.

هرگز نگویید:

  • چیزی برای ترسیدن وجود ندارد
  • مساله ی بزرگی نیست

5 عبارت مثبت برای کاهش اضطراب کودکان در مورد مدرسه

البته این عبارات به نوبه ی خود صحیح هستند اما این اصطلاحات نگرانی کودک شما را تضعیف می کنند. نگرانی های بچه ها واقعی است و اعتبار دادن شما به این نگرانی ها کمک زیادی به کودکتان می کند.

اگر کودک شما تا روز اول نگران است و اضطراب دارد، نگران نباشید. این عامل کاملا طبیعی است. تا زمانی سازگاری کودکتان با شرایط، از کودکتان حمایت کنید این کار یک یا دو هفته طول خواهد کشید. تاثیر عبارت مثبت برای کاهش اضطراب کودکان را نادیده نگیرید.

با برنامه ریزی اصولی کمک کنید تا کودکتان سال تحصیلی را با موفقیت آغاز کنند.

5 عبارت مثبت برای کاهش اضطراب کودکان در مورد مدرسه