علت به دهان بردن اشیا توسط کودک من چیست؟ چرا کودک من همه چیز را در دهان خود می گذارد؟

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

علت به دهان بردن اشیا توسط کودک

کودک شما تا حدود هفت ماهگی نمی تواند واقعاً از دست و انگشتان خود برای کشف اشیا استفاده کند. او می تواند اشیا را با دستان خود بگیرد، اما هنوز توانایی ضربه زدن ، فشار دادن با انگشتان خود را ندارد. با این حال ، کودک شما می تواند لب ها و زبان خود را کنترل کند ، بنابراین از دهان و لثه برای گرفتن اشیا استفاده خواهد کرد.

 اگر به دنبال  علت به دهان بردن اشیا توسط کودک  هستید، بهتر است بدانید که دهان کودک شما بیش از هر قسمتی از اعضا بدنش دارای عصب است، بنابراین اگر او واقعاً می خواهد چیزی را حس کند ، آن را در دهان خود می گذارد. اگر نمی خواهید چیزی به دهان کودک شما برود ، آن را در جایی که کودک بتواند از آن استفاده کند ، نگذارید!

نوزادان مشت های خود  و هر آنچه را که در دست دارند به سمت دهان خود برده  و از آنجا شروع به کاوش می کنند. مراقب باشید که کودک شما کدام اشیا را در دسترس دارد و مطمئن باشید که به طور تصادفی چیزی را به سمت دهان خود نبرد.

علت به دهان بردن اشیا توسط کودک

وقتی کودک شما شروع به حرکت کرد ، باید مراقب اسباب بازی هایی که با آنها بازی می کند باشید ، به خصوص اگر خواهر یا برادر بزرگتر داشته باشد. اسباب بازی برای کودکان بزرگتر اغلب حاوی قطعات کوچکی است. اگر جسمی به اندازه کافی کوچک باشد که بتواند در دهان کودک شما قرار گیرد ، می تواند باعث خفگی وی شود.

کودک شما به احتمال زیاد در سال دوم خود چیزهایی را در دهان خود وارد می کند. با این حال ، از 9 ماه تا 10 ماهگی  او شروع به استفاده بیشتر از دستان خود خواهد کرد. در 12 ماهگی او به طور فزاینده ای علاقه مند به آنچه اسباب بازی هایش می توانند انجام دهند، خواهد شد.

در دو سالگی ، کودک شما بیشتر اوقات از انگشتان خود استفاده می کند. و در سه سالگی ، اکثر کودکان قرار دادن اشیا  در دهان را خود متوقف می کنند.

همچنین باید بررسی کنید که هر ماده سمی ترجیحاً در کمد قفل شده  از دسترس او دور باشد. تمام مواد شوینده و تمیز کننده را در جعبه های اصلی خود نگهداری کنید و مطمئن شوید که کپسول های مواد شوینده لباس در مکانی امن نگهداری می شوند. کودک شما ممکن است آنها را با شیرینی اشتباه گرفته یا به طور تصادفی مواد شوینده را در دهان خود  قرار دهد.

اطمینان حاصل کنید که گیاهان موجود در خانه و باغ شما نیز ایمن هستند. بعضی از گیاهان میوه یا برگ سمی دارند. اگر گیاهان آپارتمانی ناامن دارید ، از شر آنها خلاص شوید. میوه یا برگ ها ممکن است روی زمین بیفتند. و کودکتان انها را در دهان خود قرار دهد.

در این میان چیزهایی هست که آرزو دارید کودکتان آنها را وارد دهان خود کند، مانند مواد غذایی و خوراکی! نوزادن دوست دارند با دست زدن به غذای خود بدانند که چه چیزی می خورند.

علت به دهان بردن اشیا توسط کودک

به دهان بردن اشیا توسط کودک

کودک شما به هنگام غذا خوردن دوست خواهد داشت هر چیزی را با دست خود  لمس کند و با انگشتان خود آنها را له کند. کودکان به هنگام دندان در آوردن بیشتر اشیا را وارد دهان خود می کنند. بهتر است از حلقه های دندانی که در یخچال خنک شده اند استفاده کنید.