نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

کودک شما برای برقراری ارتباط با شما به دنیا می آید. حرکات او ممکن است تصادفی به نظر برسد ، اما او سعی خواهد کرد آنچه را که نیاز دارد به شما بگوید و با رفتارهای خود ، دوست داشتن ها و دوست نداشتن های خود را نشان دهد.

کودک شما نیز در مورد شما یاد می گیرد! او حرکات و حالات چهره شما را تماشا می کند همچنین متوجه لحن صدایی که استفاده می کنید خواهد شد. این یک فرآیند یادگیری دو طرفه است.

فواید درک نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده:

یادگیری خواندن نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده می تواند به هر دوی شما کمک کند. نحوه کار:

  • اگر به سرعت به علائم کودک خود پاسخ دهید ، او احساس اطمینان ، آرامش می کند. همچنین خیلی سریع تر آرام خواهد شد.
  • دقت به کودک کمک می کند متوجه شوید چه عکس العملی را ترجیح می دهد. مثلا این که تاب تند را می پسندد یا تاب کند را.
  • کودک می تواند احساسات را یاد بگیرد. با مشاهده کودک ، خواهید فهمید که چگونه احساسات خود را نشان می دهد. حالت چهره خود را با احساسات کودک تطبیق دهید تا او نیز یاد بگیرد که همان کار را انجام دهد.
  • این به شما کمک می کند تا به عنوان والدین اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

 

چگونه می توانم تشخیص دهم که نوزاد تازه متولد شده من چه مودی دارد؟

با نحوه واکنش کودک به مناظر ، صدا و لمس می توانید چیزهای زیادی در مورد روحیه وی یاد بگیرید. احتمالاً متوجه خواهید شد که رفتار او در هر زمان در یکی از شش حالت مختلف قرار دارد:

  • خواب عمیق. چشمان کودک شما بسته و بی حرکت خواهد بود. تنفس او منظم خواهد بود .
  • خواب سبک. چشمان کودک شما بسته خواهد شد ، اما ممکن است به طور مختصر باز شود. او ممکن است حرکت کند ، بهت زده  شود و  حرکات گاه به گاه مکیدن را انجام دهد.
  • خواب آلود. این حالت نیمه چرت زدن کودک شماست. او کاملاً خوابیده نیست ، اما تقریباً آماده خوابیدن است. چشمانش هر از گاهی باز می شود .

  • هشدار . چشمان کودک شما باز خواهد بود. توجه او متمرکز خواهد شد و او بی حرکت خواهد بود.

  • فعال و هوشیار. چشم کودک شما باز خواهد بود. او حرکت خواهد کرد و ممکن است گریه ها ی مظلومانه کوتاه و ناگهانی ایجاد کند.
  • گریان. کودک شما در این حالت سخت گریه خواهد کرد. ممکن است به دور خود چرخیده و آرام کردن آن دشوار باشد.

اگرچه در ابتدا درک نوزاد تازه متولد شده شما بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد ، اما خواهید دید که او چگونه به لباس پوشیده شدن ، صحبت کردن ، نگه داشتن و تغذیه واکنش نشان می دهد. به زودی تجربیاتی که او از آن لذت می برد و آنهایی که از آن لذت نمی برد را درک خواهید کرد.توجه به نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده تاثیر زیادی در نگهداری از کودک شما خواهد داشت.

کودک شما ممکن است رویگردان شود  یا سر و صدا کند تا به شما نشان دهد چیزی را دوست ندارد. از طرف دیگر ، اگر چیزی او را مجذوب خود کند ، ممکن است با مشاهده دقیق آن و ساکت بودن این مسئله را نشان دهد.

ممکن است متوجه شوید که کودک شما در شرایط خاص نمی تواند برخی کارها را انجام دهد. به عنوان مثال ، اگر خسته باشد ممکن است خوب غذا نخورد . یا ممکن است وقتی گریه می کند دیگر بازی نکند.

شما به زودی این الگوها را خواهید شناخت و قادر خواهید بود به رفتار کودک خود پاسخ دهید. ممکن است یاد بگیرید که لازم است کودک خود را کمی قبل از غذا دادن بیدار کنید.

همانطور که شروع به درک خواسته ها و نیازهای کودک خود می کنید ، شما به سرعت در  واکنش به خلق و خوی او متخصص خواهید شد.

نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده

نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده

از کجا بفهمم نوزاد تازه متولد شده من چیزی می خواهد؟

آیا او می خواهد تغذیه شود؟

کودک شما احتمالاً هنگام گرسنگی یک صدای خاص ایجاد می کند یا گریه می کند ، که به زودی می توانید آن را شناسایی کنید. همچنین ممکن است دست ها ، انگشتان یا مشت های خود را بمکد. همچنین هنگامی که دهان خود را باز می کند ، ممکن است متوجه شوید که کودک خود به شدت سر خود را به یک طرف چرخانده است. توجه به نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده می تواند تشخیص گرسنگی کودک را آسان تر نماید.

آیا نیاز به خواب دارد؟

نوزاد تازه متولد شده شما احتمالاً هنگام نیاز به خواب سر و صدا یا گریه خواهد کرد. علائم دیگری که باید مراقب آنها باشید ، عدم علاقه به بازی و پاسخ ندادن به شما یا آنچه در اطراف او اتفاق می افتد است.

حوصله اش سر رفته یا تنهاست؟

در حالی که نوزاد تازه متولد شده شما علاقه مند به بازی با شما از بدو تولد است ، اما او به سرگرمی مداوم احتیاج ندارد. او با آرامش ، هوشیاری و با چشمان گشاده به شما ، هنگامی که آماده بازی است به شما می گوید.

اگر متوجه شدید که او سعی دارد چیزهایی برای دیدن پیدا کند ، این ممکن است نشانه ی احساس کسالت یا تنهایی او باشد. ممکن است صداهایی ایجاد کند که گویی شما را صدا می کند.

در چند هفته اول بهترین اسباب بازی برای کودک صورت و صدای شماست. قبل از تغییر در بیان، زمان کافی به او بدهید تا پاسخ دهد. ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمد چه کاری انجام دهد.

آیا شکمش باد دارد؟

اگر شکم کودک شما باد دارد ، ممکن است گریه کند ، سر و صدا کند یا آشفته باشد. ممکن است صورت خود را پیچ و خم دهد انگار که احساس درد می کند ، زانوها را تا شکم بالا بکشد یا با پاهایش لگد بزند. روش های زیادی وجود دارد که می توانید به شما در کاهش باد کودک کمک کند.

آیا پوشک مرطوب یا آلوده باعث ناراحتی او می شود؟

کودک شما ممکن است از داشتن پوشک مرطوب یا آلوده ناراحت نباشد ، اما بعضی از نوزادان واقعاً آن را دوست ندارند. اگر در مورد کودک شما اینگونه باشد ،احتمالاً با گریه یا بی قراری به شما اطلاع می دهد. او همچنین ممکن است روش های دیگری برای گفتن به شما داشته باشد ، مانند قیافه گرفتن یا از دست دادن علاقه به بازی.

خیلی گرم یا خیلی سردش هست؟

با لمس پوست شکم یا گردن می توانید درجه حرارت بدن کودک خود را بررسی کنید. علائم گر گرفتگی؛ گونه های برافروخته، موهای مرطوب و نفس های سریع می باشد. نوزادان می توانند گرمای زیادی را از طریق سر خود از دست بدهند ، بنابراین هنگام بیرون رفتن در زمستان همیشه سر کودک خود کلاه بگذارید.

کودک شما باید لباس کافی بپوشد تا احساس گرما کند . کودک را لایه لایه بپوشانید. اگر خیلی گرمش شد می توانید یک لایه را بردارید. اگر خیلی سردش است ، به سادگی یک لایه  اضافه کنید.

نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده

چگونه می توانم تشخیص دهم که نوزاد تازه متولد شده من از چه شخصیتی برخوردار است؟

همه نوزادان ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به نکاتی در مورد نوزاد تازه متولد شده به زودی می توانید تشخیص دهید که کودکتان شخصیتی مانند شما ، همسرتان و یا شاید یکی دیگر از بستگان شما دارد. او حتی ممکن است شخصیتی کاملاً منحصر به فرد داشته باشد.

ممکن است دریابید که کودک شما به خوبی با تغییرات کنار می آید. او ممکن است خودش را تسکین دهد. از طرف دیگر ، کودک شما ممکن است زیاد سر و صدا کند و گریه کند ، به راحتی  وحشت کند و تحت کنترل قرار گیرد.

به نظر می رسد کودک من هرگز گریه را متوقف نخواهد کرد. باید چکار کنم؟

اگر شنیدن گریه کودک برای شما دشوار است ، تنها نیستید. بیشتر والدین این کار را سخت می دانند. اما گریه یکی از راههای ارتباطی کودک شماست. پاسخ دادن به کودک شما بهترین راه برای کمک به آرامش او است.بچه ها تمایل دارند بین سنین 3 هفته تا 12 هفته بیشتر گریه کنند ، معمولاً در اواخر بعد از ظهر یا اوایل شب. گرچه این یک مرحله طبیعی و تکاملی است ، اما طبیعی است که نگران این گریه های آخر روز باشید. اما سعی کنید آن را به عنوان دوره ای ببینید.

ممکن است به این نتیجه برسید که یک روش خوب این است که اصول زیر را فقط یک بار اجرا کنید ، سپس مکث کنید. بنابراین ، پوشک بچه خود را عوض کنید ،او را در آغوش بگیرید. کمک کنید آروغ بزند و بررسی کنید که او گرسنه نیست و دردی ندارد. سپس حدود پنج دقیقه او را زمین بگذارید. اگر هنوز سر و صدا دارد می توانید دوباره در آغوش بگیرید اما بعد دوباره او را زمین بگذارید. به خاطر داشته باشید که این الگوی ممکن است مدتی ادامه داشته باشد ، اما برخی از والدین پیروی از این روش را مفید می دانند.