چگونه می توان کودک خود را کارآفرین بار آورد؟

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی روانشناسی کودک

سابرینا بریدلی(کارآفرین) می گوید که کارآفرین بودن کودکان بسیار مهم می باشد. او به بیان نکاتی برای ایجاد این حس و ایجاد ارزش در کودکان می پردازد. سابرینا بیان می کند که سخت کوشی و فداکاری تاثیر زیادی در ایجاد یک بیزینس موفق دارد.چگونه می توان کودک خود را کارآفرین بار آورد؟

سابرینا علاقه ی زیادی به محصولات مراقبت از پوست و محافظت از محیط زیست دارد. او خیلی تلاش کرد تا بتواند آرزوهای خود را که داشتن یک مرکز اسپا و ایجاد یک خط درمانی مربوط پوست را به واقعیت تبدیل نماید.

سابرینا می خواست حس کارآفرینی را در پسرش نیز ایجاد کند، او وقت زیادی را برای این کار صرف کرد. سابرینا وقتی مادر شد می دانست که تمامی ارزش ها و مهارت های زندگی تجاری خود را در زندگی پسرش پیاده خواهد کرد.

سابرینا به پسر خود القا می کرد که ریسک پذیر باشد و مسیر خودش را ایجاد کند. آموزش کار آفرینی و سخت کوشی در سنین پایین تاثیر مثبتی در آینده و شانس موفقیت کودکتان خواهد داشت.

کودکان مانند اسفنج هستند که بسیار شکل پذیر هستند. آنها اطلاعات شما را درک می کنند و جذب می کنند. وقتی به این فکر می کنید که چگونه این موضوعات را به کودکان خود آموزش دهید، آن را به یک تجربه یادگیری لذت بخش تبدیل می کنید.

در اینجا به چند نکته الهام بخش برای آموزش کارآفرینی به کودکان اشاره می شود:

به کودکان خود یاد دهید پول روی درختها رشد نمی کند

کارآفرینان از نظر مالی به خود متکی هستند به همین دلیل باید آنها را تشویق کنید که سخت کار کنند و برای سخت کوشی ارزش قائل هستند. سابرینا از همان ابتدا به پسر خود آموخت که به هیچ عنوان پول روی درخت رشد نمی کند.

وقتی چس وارد پیش دبستانی شد، سابرینا قوطی قهوه ای به پسرش داد و به او گفت به عنوان قلک از آن استفاده کند.سابرینا روز جمعه را روز پول تو جیبی چس تعیین کرده بود.

اگر چس در انجام کارهای محوله به او کوتاهی می کرد سابرینا او را با حقوقش تنبیه میکرد. زمانی که چس بزرگتر شد سابرینا او را مدیر عملیات کرد، وظایف او شامل پرینت لیبل ها، بسته بندی سفارشات،نصب آگهی و …. بود. دادن وظیفه به کودک و درگیر کردن آنها در کسب و کار باعث ایجاد شور و شوق و کارآفرینی می شود.

چگونه می توان کودک خود را کارآفرین بار آمورد؟

در تعیین اهداف به کودکتان کمک کنید

چگونه می توان کودک خود را کارآفرین بار آورد؟ سابرینا معتقد است که موفقیت های شغلی و شخصی چس به تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت او در زندگی بستگی دارد. زمانی که چس کوچکتر بود، سابرینا کارها و اهدافی برای چس مشخص می کرد که باید به نتیجه می رساند.

سپس کمک می کرد چس، چشم انداز خود را مشخص کند و اهداف خود را دنبال کند. به بچه های خود کمک کنید که به دنبال اهداف چالش برانگیز ولی قابل دستیابی بروند، این عمل باعث افزایش اعتماد به نفس آنها خواهد شد همچنین باعث می شود برای وقتی که برای اینکار صرف می کنند ارزش قائل خواهند شد. یک نکته ی مهم این است که اهداف را جایی یادداشت کنید و در جایی که قابل دیدن است قرار دهید. داشتن اهدافی که قابل دیدن هستن باعث پیشرفت و ایجاد انگیزه خواهند شد.

به کودکان آموزش دهید از شکست‌ها استقبال کنند

چگونه می توان کودک خود را کارآفرین بار آورد؟ کارآفرین بودن و شروع کار همانند مسیر پر مانعی است، شما قبل از رسیدن به خط پایان، با چالش ها و مشکلاتی روبرو خواهید بود. بر اساس این عوامل سابرینا، چس را بسیار مقاوم تربیت کرد، به گونه ای که از شکست ها استقبال کند. به کودکان خود بیاموزید، شکست دلیلی برای ترک اهدافتان نیست.

تعداد شکست ها یا رد شدن ها مهم نیست، مهم این است که از شکست ها یاد بگیرند و دوباره سعی کنند. سابرینا به پسر خود آموخت شکست خوردن اشکالی ندارد، این فقط مانعی برای رسیدن به موفقیت می باشد.

برای حرکت به جلو باید اشتباهات خود را بپذیریم، از تجارب خود استفاده کنیم و از آن به عنوان انگیزه برای شروع مجدد استفاده کنیم. سابرینا به عنوان یک مادر کارآفرین، آموزش های لازم را به پسرش چس داده است.

در سن 17 سالگی چس به عنوان یک نمونه برای هم سنهای جامعه ی خود شناخته شد و سخت تلاش می کند تا بتواند شغل مخصوص خود را داشته باشد.  خواه فرزند شما مسیر کسب  وکار خود را انتخاب کند، مهارت های آموخته شده از کارآفرینی به او کمک می کند تا در حرفه ای که تصمیم دارد آن را دنبال کند موفق تر شود.

چگونه می توان کودک خود را کارآفرین بار آورد؟ کارآفرین بودن کودکان بسیار مهم می باشد
سخت کوشی و فداکاری تاثیر زیادی در ایجاد یک بیزینس موفق دارد.