تغذیه دوران بارداری؛ 9 تا 12 هفته

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

اگر تهوع صبحگاهی دارید ، ممکن است اشتهای زیادی برای خوردن صبحانه نداشته باشید. وعده های غذایی کوچک، منظم یا میان وعده های سالم را امتحان کنید و مقدار زیادی آب بنوشید.

وعده های غذایی کوچک، منظم یا میان وعده های سالم را مصرف کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. این مورد  باید به شما کمک کند تا حالت تهوع شما کاهش یافته و احساس خستگی کمتری داشته باشید.

لازم نیست تا سه ماهه سوم کالری بیشتری داشته باشید، شما فقط به 200 کالری اضافی در روز نیاز خواهید داشت.

تغذیه دوران بارداری؛ 9 تا 12 هفته
تغذیه دوران بارداری؛ 9 تا 12 هفته|توجه به نوع تغذیه در دوران بارداری بسیار مهم می یاشد

آیا ویتامین های گروه B در دوران بارداری مهم هستند؟ تغذیه دوران بارداری؛ 9 تا 12 هفته:

برخی مطالعات نشان می دهند که ویتامین B6 به بدن شما در پردازش برخی اسیدهای آمینه (پروتئین) کمک می کند ، که ممکن است حالت تهوع را کاهش دهد. برخی مطالعات نشان می دهد که ویتامین بی بیماری تهوع صبحگاهی را کاهش می دهد ، هر چند برای اطمینان از این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ویتامین B6 همچنین به بدن شما کمک می کند تا انرژی خود را از مواد غذایی گرفته و ذخیره کنید تا به تولید سلول های قرمز خون کمک نماید. موز ، برنج قهوه ای، گوشت بدون چربی ، مرغ ، ماهی، آووکادو ، غلات کامل ، ذرت و مغزها منابع عالی ویتامین B6 هستند.

مصرف ویتامین B12 در بارداری نیز مهم است ، اگرچه برای سلامتی به مقادیر کمی ویتامین نیاز دارید. با این حال ، اگر کمبود ویتامین بی دارید ، می توانید به نوعی به کم خونی مبتلا شده که این کم خونی ناشی از کمبود فولات است. کمبود ویتامین بی می تواند باعث ایجاد حس خستگی شدید ، ایجاد زخم دهان یا احساس گزگز یا بی حسی در انگشتان دست و پاشود. اگر فکر می کنید از قبل کم خونی با کمبود فولات دارید ، با پزشک عمومی صحبت کنید.

اگر تخم مرغ یا لبنیات می خورید ، بعید به نظر می رسد که کمبود ویتامین B12 داشته باشید.اگر وگان هستید ، یا باید غذاهای زیادی را که با ویتامین B12 غنی شده اند بخورید یا مکمل آن را مصرف کنید. برخی مارک های شیر سویا ، غلات صبحانه و عصاره مخمر با ویتامین B12 غنی شده اند ، که بسیار مفید می باشد.