جملات انگیزشی کودکان

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی روانشناسی کودک

استفاده از جملات انگیزشی برای بزرگسالان بسیار ترند و کاربردی می باشد، برای کودکان نیز می توان از جملات انگیزشی استفاده کرد.

 

من می توانم کارهای دشوار را انجام دهم

تایید کودک ابزاری قدرتمند برای کمک به رشد، پرورش و ایجاد هویت در آنهاست.

هدر والاس، کارشناس والدین مثبت، تسهیل کننده عشق و منطق می گوید، بر آنچه که تمرکز می کنید بیشتر به آن می رسید.

این بدان معنی است که وقتی کودکان  بر ویژگی های مثبت شخصیتی خود تمرکز می کنند، این ویژگی ها را راحت تر بازتولید می کنند. این عمل باعث می شود این ویژگی درون کودکان نهادینه شود.

جملات انگیزشی کودکان : من انتخاب های خوبی دارم

والاس می گوید در خانواده ما بر دو چیز ارزش قائل هستیم، تسلیم نشدن و انتخاب ها بر اساس ارزش قائل شدن بر قلب یکدیگر. همچنین او می گوید من علاقه ی زیادی به این جمله از جملات انگیزشی کودکان دارم: من به دیگران اهمیت می دهم. این عوامل بر راس فرهنگ خانواده والاس قرار دارد به گونه ای که این صفات در کودکان شکوفا شود.

زندگی سخت است و شما هم همین طور

از جمله جملات انگیزشی کودکان که جزو اصطلاحات پر طرفدار در pintresst  می باشد. والاس می گوید من این اصطلاح را بسیار دوست دارم . من در این شهر دو دختر کوچک تربیت می کنم که دختر بزرگترم می ترسد بر روی پاهای خود بایستد؛ مانند زمانی که همکلاسیش پاک کن او را دزدیده و کاری از دست او ساخته نیست. من می دانم که این مشکل بزرگی نیست، هر چقدر بیشتر بر روی پاهای خود بایستد روز به روز احساس بهتری خواهد داشت و اعتماد به نفس او نیز قد به قدم بیشتر خواهد شد.

زندگی سخت است و شما هم همین طور
زندگی سخت است و شما هم همین طور

روح زیبایی داشته باشی فردی باشید که همه هوس روحیتو داشته باشن

والاس می گوید من دوست دارم دخترانم مهربان و دوست داشتنی باشند ولی توانایی نه گفتن را نیز داشته باشند. نباید در رابط عاطفی و دوستانه شان از آنها سو داستفاده شود. مهم  بودن خوب است، ولی خوب بودن مهم تر است.

جملات انگیزشی کودکان

هیچ چیز ساده تر نمی شود شما قوی تر می شوید

زندگی بسیار سخت است، زندگی سرگرم کننده است، زندگی هیجان انگیز است، زندگی غیر قابل پیش بینی است، اما زندگی واقعا سخت است.

زندگی فراز و نشیبهای زیادی دارد و این سراشیبی ها از نظر احساسی بسیار دلهره آور می باشد.

والاس معتقد است دخترانش باید بداند زندگی چه چیزهایی را برایشان تدارک دیده و باید توانایی مدیریت این مشکلات را داشته باشند.

نمونه ای از جملات انگیزشی کودکان : شما قویتر از چیزی هستید که تصور می کنید!

هیچ مشکلی نیست! فراموش کنید چه کسی بودید، خوش برگشتی

زندگی عبارت است از ساختن خود و پیدا کردن خود و رها کردن خود( با نتایجی که گاهاً چندان جالب نیستن).

شما اشتباه خواهید کرد، روی زانوهای خود خواهید افتاد، زندگی خود را صرف این خواهید کرد که چه کسی هستید، چه چیزی می خواهید، همه ی اینها می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. ما حتی در بزرگسالی در مورد هویت خود کلنجار می رویم. برای کودکان و نوجوانان همانند یک سیستم پشتیبانی ثابت عمل کنید. اجازه دهید مردم وارد زندگی شما شوند و شما را متعجب کنند.

امروز همان دختری باش که دیروز تنبل تر بودی

جسور باشید، نترسید، یک زن قدرتمند باشید. از نظر عاطفی و جسمی به خود استراحت دهید. هرگز تسلیم نشوید.

 

تعریف و انتقاد را بپذیرید، برای رویش یک گل، آفتاب و باران نیاز می باشد.

این جمله ای است که باید روزانه به خود بگویید. من به کودکانم یاد می دهم که انتقاد پذیر باشند و از انتقادات بیاموزند. البته گاهی عشق و انتقاد ممکن است به شما صدمه بزند ولی اصلا مهم نیست این اتفاقات از سوی چه کسی است. آنها می توانند توصیه و تجربه های گرانبهایی را برای شما داشته باشند. خوبی ها را با بدی ها همراه کنید، این قسمتی از بزرگ شدن شما می باشد. به یاد داشته باشید کسانی که به شما پند می دهند از صمیم قلب شما را دوست دارند.