عصبانیت در کودکان،طبیعی است یا غیر طبیعی؟

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

بله عصبانیت در میان کودکان کاملاً طبیعی می باشد. دیدن اینکه کودک شما پریشان و عصبانی است می تواند بسیار ناراحت کننده باشد ، اما این چیز طبیعی است که اکثر نوزادان گاه و بیگاه با آن روبرو می شوند. دلیل عصبانیت در میان نوزادان و کوکان مشابه با دلایل بزرگسالان نیست.  عصبانیت در کودکان فقط به شما اطلاع می دهد که  از چیزی راضی نیست این تنها روشی است که کودک با آن آشناست.

دلایل عصبانیت در کودکان در طی چند ماه اول:

  • گرسنه است
  • می خواهد در آغوش قرار گیرد
  • نیاز به تغییر پوشاک دارد
  • خسته است
  • خیلی گرم یا خیلی سردش است
  • احساس مریضی دارد

عصبانیت در کودکان

در برخی مواقع دلیل گریه ی کودک شما این است که از دست شما عصبانی است و یا حتی شما را دوست ندارد. بسیاری از والدین این حس را تجربه می کنند. زمانی که شما پدر و مادر شوید احساسات شما زود به زود تغییر خواهند کرد.

اما کودکتان شما را دوست دارد و شما دنیای او هستید. او به راحتی گریه می کند زیرا راه دیگری ندارد که مشکلات و نیازهای خود را مطرح کند. هرچقدر که وقت بیشتری را با کودک خود می گذرانید ، به تدریج خواهید آموخت که چگونه به طور دقیق تر ، چه چیزهایی او را آزار می دهد. با دانستن مشکلات کودکتان، به راحتی در صدد حل آن مشکل خواهید بود.

با این وجود ، اگر هنوز نگران هستید یا از این شرایط خسته شده اید، می توانید از متخصصین در این زمینه استفاده کنید. با یک متخصص معتمد مانند پزشک عمومی خود صحبت کنید. آنها عادت دارند که با نگرانی والدین کنار بیایند و خوشحال می شوند که به شما کمک کنند. 

با آموزش مهارتهای جدید مشکلات کودکان نیز بیشتر خواهد شد. اگر کودک در موقعیتی قرار گیرد که نتواند به تنهایی از عهده ی آن بر بیاید طبیعی است که گریه کند. به عنوان مثال شاید بتواند به تنهایی غلط بزند ولی برای برگشتن به حالت عادی خود نیاز به کمک خواهد داشت.

اگر الگوی خواب کودک شما مختل شده است ، تمام تلاش خود را انجام دهید تا با نوازش او را آرام کنید. سپس سعی کنید هرچه سریعتر به برنامه معمول خواب او برگردید.

ناامیدی و گریه بخشی طبیعی از رشد کودک شماست. آرامش و پاسخگویی به کودک کوچک کمک می کند تا احساس حمایت و امنیت کند.