مراقبت‌های لازم پس از زایمان: افراط و تفریط؛ چگونه والدین سالم می مانند

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

مراقبت‌های لازم پس از زایمان

مراقبت‌های لازم پس از زایمان؛ از جمله مسائل بسیار مهم و ضروری می باشد. همه والدین لحظاتی یا حتی روزهای را دارند که احساس می کنند انرژی برای شستن دست کثیف را هم ندارند ،یا یک دسته لباس کثیف دیگر را نمی توانند بردارند .

گاهی مواقع فکر می کنید تنها جواب برای حل مشکلات گرفتن بلیط یک طرفه و رفتن به جایی بسیار دور است. با این حال ، تصدیق اینکه شما به سادگی از فرسودگی شرایط خود رنج می برید احتمالاً واقع بینانه تر است. شما باید یک کار واقعی انجام دهید ، و کاری را فقط برای خودتان انجام دهید.

برای بازیافتن سلامتی خود و مراقبت‌های لازم پس از زایمان نیاز به انجام برخی نکات دارید، از جمله:

حمام آب گرم

یک حمام داغ با نورشمع ، موسیقی و کتاب راهی عالی برای فرار است. گرمای آب و نورهای ملایم و اصوات واقعاً می توانند به تمدد اعصاب کمک کنند. برای بسیاری از مادران و مراقبت‌های لازم پس از زایمان این کار بهترین راه فرار می باشد.

رسیدگی به خود

رسیدگی و مراقبت از بدن همیشه چیز خوبی است. بسیاری از افراد مانیکور ، پدیکور ، ماساژ  یا مدل موی جدید را توصیه می کنند. با این کار نه تنها ظاهر و احساس بهتری خواهید داشت ، بلکه برای لحظه ای کوتاه می توانید از مراقبت خود لذت ببرید.

قرار با همسر خود

یک “قرار ملاقات” با شریک زندگی فرصتی برای استراحت و  شناخت دوباره ی شما می باشد! اما سعی کنید تمام شب را در صحبت با بچه ها نگذرانید. از نحوه ملاقات ، اولین قرار ملاقات یا خاطره مورد علاقه خود از زندگی قبل از بچه ها صحبت کنید. این به شما کمک می کند در زمانی که هر دو واقعاً به یکدیگر احتیاج دارید دوباره با هم باشید.

فعالیت های ورزشی

پیاده روی در هوای تازه ، دوچرخه سواری در خیابانی خالی از سکنه ، دویدن . همه ی  اینها برخی از عادتهای سالم والدین است. فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید و  آن را جزو برنامه های خود قرار دهید. برخی تمرینات بعد از زایمان را انجام دهید تا به شما کمک کند به اندام مورد علاقه ی خود برسید.

خواب عمیق

هر نوع خواب اضافی وقتی پدر و مادر باشید چیزی معجزه آسا است. دراز کشیدن یا چرت بعد از ظهر بسیار ارزشمند است. ممکن است همیشه ممکن نباشد ، اما گاهی اوقات داشتن  کمی خواب اضافی واقعاً به تقویت روحیه شما کمک می کند.

تغییر های کوچک

پاساژ گردی و خرید های کوچک در بهبود روحیه ی شما بسیار خوب خواهد بود. صبح ها قبل از هر کاری کمی آرایش کنید، این کار برای اعتماد به نفس و بهبود روحیه ی شما بسیار خوب خواهد بود.

نگهداری از گل و گیاه

نگهداری از گل و گیاه تاثیر زیادی در روحیه ی شما خواهد داشت. اگر دسترسی به باغچه ای ندارید از گل های آپارتمانی نگه داری کنید.

اوقات فراغت به تنهایی

شنای انفرادی ، پیاده روی انفرادی یا گردش های مشابه باعث ایجاد یک تفریح ساده می شود که بسیاری از والدین می گویند به آن نیاز دارند. تنها بودن می تواند به شما فرصت بدهد تا حس رفرش شدن را تجربه کنید.

گردش در دنیا

خواندن کتاب و مجله از مهم ترین نکاتی است که بهتر است رعایت شود. در اوقات فراغت خود حتما به سراغ کتاب بروید. کتاب خواندن بهترین راه برای فرار از زمان و گردش در سراسر جهان می باشد. با این راه می توانید به آرامش مد نظر برسید و به نحوی از دنیای اطراف خود فاصله بگیرید.