خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

ایده امنیت اتاق کودک (رنگ کردن کمد) قسمت3

آیا تا به حال وسایلی در اتاق خود و کودکتان داشته اید که با اینکه قدیمی است ولی جزو اسباب های مورد علاقه ی شما باشد؟ شاید شما خواسته اید آن وسیله را کنار بگذارید ولی از طرفی به دلیل علاقه ی فراوان برای این امر دو دل می شوید. تا به حال به این نکته فکر کرده اید که به ترمیم این وسایل بپردازید؟

 

مواد لازم رنگ کردن کمد

  • یک قوطی رنگ سفید
  • یک قوطی رنگ صورتی
  • لیوان پلاستیکی
  • برس رنگ

اولین قدم ایجاد رنگ های مورد علاقه ی خود است. این کمد دارای 5 کشو است. برای این کشو ها از سایه های مختلف ایجاد می کنیم. یعنی برای هر کشو یک سایه ی متفاوت.

برای رنگ کردن کمد ابتدا یک رنگ پایه انتخاب کنید، سپس کمی از آن رنگ را در لیوان پلاستیکی ریخته و یک قاشق رنگ سفید اضافه کنید. به ازای هر لیوان رنگ یک قاشق رنگ سفید اضافه کنید. یک قاشق رنگ سفید به اولین لیوان اضافه کنید سپس رنگ سفید را برای هر فنجان متوالی افزایش دهید( اولین لیوان یک قاشق، دومین لیوان دو قاشق و …..)

ممکن است شما مجبور باشید میزان رنگ سفید خود را بسته به میزان رنگی که برای پوشاندن دراور نیاز دارید و میزان کنتراست بین کشوها  خودتان  تنظیم کنید. پیشنهاد من این است ابتدا رنگ را در قسمتی تست کرده و اجازه دهید خشک شود تا رنگ کامل خود را نشان دهد.

اکنون زمان شروع کار است! اول کشو ها را خارج کنید و قسمت جلویی را کامل رنگ کنید. بعد از تمام شدن کشوها، خود دراور را رنگ کنید. در این طرح از رنگ سفید استفاده شده است. شما می توانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید.

چجوری کمد رنگ کنم
این گونه رنگ کردن کمد بسیار ساده هست. بدون هر گونه سمباده و وسیله ی اضافه می توانید کار خود را تمام کنید.