چگونه می توانم حمایت عاطفی لازم برای یادگیری فرزندم را انجام دهم؟

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

حمایت عاطفی والدین؛ در آموزش فرزند

خاطرات شما از مدرسه هر چه که باشد یادگیری کافی برای قبولی در امتحان را به کودکتان نخواهد داد.  یادگیری واقعی زمانی است که کودک شما با انگشت خود یک حلزون در حال حرکت را لمس می کند یا یک کتاب عکس دار را ورق می زند.

یادگیری یک فرآیند پیچیده است. اما کودک شما حتی متوجه وقوع آن نخواهد شد. تا آنجا که به او مربوط می شود، او در حال کاوش و درک دنیای خود است. البته مطمئناً شما همیشه برای دلجویی در خصوص کارهایی که  طبق برنامه پیش نرفته است، بوده اید.

اکنون، فرزند شما در حال شروع مدرسه است. حمایت عاطفی والدین در این دوره بسیار مهم می باشد. طبیعی است که وقتی مشکلی برای او ایجاد شد نگران چگونگی حل شدن آن باشید . اما در خارج از مدرسه هنوز می توانید تغییر بزرگی ایجاد کنید. به هر کاری که انجام می دهد علاقه مند شوید و تلاش های او را تشویق و تمجید کنید. این باید یک تجربه ارزشمند برای هر دوی شما باشد.

حمایت عاطفی والدین؛ در آموزش فرزند

بهترین روشهای حمایت از کودک من کدامند؟

تقویت کننده اعتماد به نفس باشید: با شروع مدرسه ، احتمال اینکه کودک شما چیزهای زیادی یاد گرفته باشد وجود دارد. او کلمات زیادی را یاد گرفته و می داند که چگونه بدود و بپرد، بازی های پیچیده ای انجام دهد و خودش غذا بخورد. او همچنین احتمالاً در استفاده از ریموت DVD بهتر از شماست. اگر نگران یادگیری در مدرسه است، تمام کارهای خارق العاده ای را که قبلاً یاد گرفته است را به او یادآوری کنید.

وقت بگذارید و به حرف فرزندتان گوش دهید. اگر او می خواهد از روز خود برای شما بگوید ، کارهای خود را فراموش کنید و به حرف های او توجه کنید. دانستن اینکه به افکار و احساسات او احترام می گذارید ، اعتماد به نفس او را افزایش می دهد. اگر به شما عادت کند هر اتفاق جدی دیگر را راحت تر می تواند به شما بگوید.بدانید حمایت عاطفی والدین بسیار کارگشا و مهم می باشد.

اگر کودک شما از کارهایی که آن روز در مدرسه انجام داده است هیجان زده است ، با دقت گوش دهید. اجازه دادن  به کودک برای توضیح آنچه یاد گرفته است به او کمک می کند تا اطلاعات جدید را حفظ کند.

زمانی که فرزندم با یادگیری دست و پنجه نرم می‌کند، چه کاری باید انجام دهم؟

سعی کنید در سال اول تحصیل فرزندتان بیش از حد انتظار نداشته باشید. ممکن است فکر کنید فرزندتان باید شمردن تا 20 را بلد باشد ، اما اگر نتوانست به او چیزی نگویید. او بسیار جوان است و فقط به مدرسه رفتن عادت کرده است. بهترین راه برای کمک، تعریف و تمجید از او هنگام تلاش زیاد است، حتی اگر پاسخی درست دریافت نکرده باشید.

فرزند شما احتمالاً نسبت به اشتباهات خود حساس است.  ممکن است از شما بخواهد هجی یا جمع کردن او را بررسی کنید، یا ممکن است این کار را نکند. این امر به حمایت عاطفی والدین بستگی دارد. گرچه مهم است که او نگران خطاهای خود نباشد. به او بگویید هر کسی که حساس باشد و خیلی سخت بگیرد اشتباهات زیادی مرتکب می شود، و این اتفاق خوبی نیست.

با کارمندان در مدرسه آشنا شوید و در مورد وضعیت فرزندتان با آنها صحبت کنید. بزرگسالان کلاس فرزند شما افراد مهمی در زندگی او هستند. اگر با کودک کنار بیایید به او کمک می کند.

سعی کنید همه کارکنان، نه فقط معلم را بشناسید. آنها می توانند منابع اطلاعاتی ارزشمندی باشند و گاهی اوقات وقت بیشتری نسبت به معلم برای صحبت دارند.

اگر وقت دارید، وارد فعالیت های مدرسه شوید. این می تواند راهی خوب برای ملاقات با والدین دیگر و فرصتی برای دانستن اینکه کلاس فرزند شما چگونه است، باشد. اگر تمام وقت کار می کنید ، می توانید در حوادث پس از مدرسه کمک کنید. شلوغی بیش از حد دلیل خوبی برای عدم حمایت عاطفی والدین نمی باشد.

اگر در مدرسه خود  اوقات نامناسبی داشته اید، هرگونه احساس منفی را کاملاً کنترل کنید. فرزند شما تجربه خود را خواهد داشت و اگر با حمایت و ذهنیت باز شما همراه شود، برای او راحت تر خواهد بود.

چگونه می توانم در ترغیب عشق به یادگیری کمک کنم؟

سعی کنید از فرزند خود چیزی بیاموزید. فرزندتان عاشق این است که شما دانش آموز او شوید. مخصوصا اگر در مورد چیزی که به آن علاقه مند است سوال کرده باشید. خواه ماه باشد، یا حیوان مورد علاقه اش، اگر توجه کامل خود را به او جلب کنید، انگیزه پیدا خواهد کرد تا تمام توانش را برای کسب اطلاعات بیشتر کند.

پاسخ به سوالاتی که فرزندتان از شما می پرسد، او را ترغیب به کشف و درک دنیای خود می کند. اگر پاسخ ها را نمی دانید، به او نشان دهید چگونه می توانید به پاسخ برسید.

کودک خود را به آزمایش تشویق کنید. اگر او پیشنهاد می کند آرد، تخم مرغ را مخلوط کنید و ببینید آیا در ظرفشویی شناور است، این کار را انجام دهید. شما می دانید که این یک فاجعه خواهد بود، اما دانش آموز کوچک شما برای یادگیری نیاز به آزمایش دارد. امیدوارم که او دفعه بعد چیز معقول تری را امتحان کند! به این مورد فکر کنید که حمایت عاطفی والدین را به نحو احسنت انجام داده اید.

کودک شما هنگام بازی یاد می گیرد. هنگامی که او اسباب بازی های خود را مرتب می کند، مشغول حل مشکلات و سازماندهی تفکر خود است. او از دیگران نیز می آموزد. او برای شروع بازی به شما احتیاج ندارد، اما اگر به او بپیوندید خوشحال خواهد شد. درباره کارهایی که با او انجام می دهید با او صحبت کنید و چند چالش جدید برای او تعیین کنید.

وقتی احساس می کنید شخصی شما را دوست دارد همه چیز بهتر پیش می رود و یادگیری نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین وقتی کتابی برای کودک خود می خوانید یا  به او در حل ریاضیات کمک می کنید، بازوی خود را به دور او  حلقه کنید.

یک روش خوب برای نشان دادن ارزش داشتن تفکر به فرزندتان این است که نظر او را درباره مواردی که برای او مهم است جویا شوید. شاید در مورد رنگ آمیزی اتاق نشیمن ، محل تعطیلات یا اینکه پدر برای تولدش چه رنگی می خواهد بپوشد با او مشورت کنید.

فرزند شما می خواهد یاد بگیرد ، می خواهد کارهای خوبی انجام دهد و می خواهد معلمانش را راضی کند. اما، مهمتر از همه، او می خواهد شما را راضی کند.