خوردن قهوه در بارداری مجاز است یا خیر؟

خبرنامه‌ی ناردانام؛ مجله‌ی سلامت و زیبایی

آیا به این فکر کرده اید که خوردن قهوه در بارداری مجاز است؟

بله ، در طول بارداری همچنان می توانید هر از چند گاهی یک لیوان قهوه میل کنید. فقط مطمئن شوید که بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز ندارید. این مقدار حدود دو لیوان قهوه فوری یا یک لیوان قهوه فیلتر است.

اگر در حین بارداری به طور منظم بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز داشته باشید ، احتمال داشتن نوزادی با وزن کم هنگام تولد بیشتر است نوزادانی که با وزن کم به دنیا می آیند با بزرگتر شدن در معرض مشکلات  مربوط به سلامتی قرار می گیرند.

متأسفانه ،مصرف کافئین بیش از حد مجاز ، احتمال تولد نوزاد مرده در اواخر بارداری را نیز افزایش می دهد. این محدودیت 200 میلی گرم شامل تمام منابع کافئین است ، بنابراین علاوه بر قهوه لازم است که انواع چای ها (از جمله چای سبز) ، کولا ، نوشیدنی های انرژی زا و شکلات را نیز در نظر بگیرید.

به هنگام بیرون رفتن برای مصرف قهوه بسیار مراقب باشید چرا که کافی شاپ مورد علاقه شما نوشیدنی های بسیار قوی تری نسبت به نوشیدنی هایی که در خانه درست می کنید ، سرو می کنند.

خوردن کافه در بارداری
خوردن قهوه در بارداری مجاز است یا خیر؟

محتوای کافئین در اسپرسوها و قهوه های ساخته شده از اسپرسوها مانند کاپوچینو و لاته می تواند به میزان ترکیب آنها بستگی داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که سطح کافئین می تواند از 50 میلی گرم در هر اسپرسو در یک زنجیره تا 300 میلی گرم در هر اسپرسو متفات باشد قهوه های بدون کافئین موجود در کافی شاپ ها حتی می توانند به اندازه 15 میلی گرم کافئین داشته باشند.

اگر نیاز به کاهش کافئین دارید ، قهوه ی مصرفی خود را از قهوه فیلتر به قهوه فوری تغییر دهید زیرا مقدار کمی کافئین دارد. همچنین می توانید تنها از نصف قاشق چای خوری قهوه در هر لیوان ، آن را ضعیف کنید.

خوردن کافه در بارداری بدون کافئین نیز گزینه خوب و مطمئنی است و طعم آن تقریباً مشابه قهوه معمولی است. شاید بتوانید خود را گول بزنید که کافئین را دور زده اید!

این نکته را فراموش نکنید که اگر قهوه دارای کافئین هست به نحوی تامین کننده آب بدنتان نیز است. پس اگر می خواهید قهوه را ترک کنید حتما به دنبال جایگزینی باشید که بتواند آب بدنتان را تامین کند.